تابستان را با قهوه به در کنیم

تابستان را با قهوه به در کنیم

انواع قهوه‌های تابستانی

نوشيدن يک فنجان قهوه داغ، در صبح يک روز زمستاني آنقدر دلچسب و دل‌انگيز است که هوس پياده‌روی در هواي سرد را به سر مي‌اندازد؛ اين خاصيت قهوه است که مانند يک بمب انرژی، خستگي را از تن به در مي‌کند و تحرک و پويايي را به‌همراه دارد. ما اين خاصيت را تنها در زمستان حصر نکرديم و قهوه را با ايده‌اي خلاقانه به تابستان هم دعوت کرديم. 

هایپر کافی (Hyper Coffee)

1. 100 ميلي‌ليتر نوشابه انرژی‌زا را داخل ليوانی بريزيد و بگذاريد ليوان، مدتی در دماي محيط بماند تا گاز نوشابه انرژی‌زا خارج شود.
2. 14 گرم قهوه اسپرسو را داخل قهوه‌جوش اسپرسو بريزيد و آن را دم کنيد. پس از دم کشيدن، قهوه را داخل ليواني بريزيد و چند قطعه يخ به آن بيافزاييد تا سرد شود.
3. 6 قطعه يخ در ليوانی بريزيد. نوشابه انرژي‌زا را به آن اضافه کنيد. قهوه (سردشده) را به‌آرامي، در گوشه‌ای از ليوان بريزيد تا با نوشابه مخلوط نشود سپس هايپرکافی را سرو کنيد.

 

هایپر کافی

 

لمون آیس‌کافی (Lemon Ice Coffee)

روش تهیه: 
1. 14 گرم قهوه اسپرسو را داخل قهوه‌جوش اسپرسو بريزيد و آن را دم کنيد. پس از دم کشيدن، قهوه را داخل ليواني بريزيد و چند قطعه يخ به آن بيافزاييد تا سرد شود.
2. 8 قطعه يخ، 70 ميلي‌ليتر شير و يک قاشق چاي‌خوری پوست ليموترش (رنده‌شده) را داخل مخلوط‌کن بريزيد و مخلوط کنيد سپس لمون آيس‌کافی را داخل ليوان بريزيد و سرو کنيد.

 

لمون آیس کافی

 

فراپه وانیلی (Vanilla Frappe)

روش تهیه:
1. 7 گرم قهوه اسپرسو را داخل قهوه‌جوش اسپرسو بريزيد و آن را دم کنيد. پس از دم کشيدن، قهوه را داخل ليواني بريزيد و چند قطعه يخ به آن بيافزاييد تا سرد شود؛
2. 16 عدد يخ را داخل مخلوط‌کن بريزيد سپس قهوه را به آن بيافزاييد. 60 ميلي‌ليتر شير، يک اسکوپ بستني وانيلي، يک قاشق چاي‌خوري عصاره وانيل، يک قاشق چاي‌خوری شير عسل و يک قاشق چاي‌خوری شربت شکلات را به مواد بيافزاييد و مخلوط کنيد تا يخ کاملاً خرد شود و به‌شکل پوره دربيايد سپس فراپه وانيلي را داخل ليوان سرو بريزيد. روي آن را با خامه (فُرم‌گرفته) تزيين کنيد. روي خامه مقداري دانه قهوه (آسياب‌شده) بريزيد و سرو کنيد.

 

فراپه وانیلی

 

فراپه کارامل (Caramel Frappe)

روش تهیه:
1. 7 گرم قهوه اسپرسو را داخل قهوه‌جوش اسپرسو بريزيد و آن را دم کنيد. پس از دم کشيدن، قهوه را داخل ليواني بريزيد و چند قطعه يخ به آن بيافزاييد تا سرد شود؛
2. 16 عدد يخ را داخل مخلوط‌کن بريزيد سپس قهوه را به آن بيافزاييد. 60 ميلي‌ليتر شير، يک اسکوپ بستني وانيلي، يک قاشق سوپ‌خوری سس کارامل و يک قاشق چاي‌خوری شربت کارامل را به مواد بيافزاييد و مخلوط کنيد تا يخ کاملاً خرد شود و به‌شکل پوره دربيايد سپس فراپه کارامل را داخل ليوان سرو بريزيد. روي آن را با خامه (فُرم‌گرفته) تزيين کنيد. روي خامه مقداري سس کارامل بريزيد و سرو کنيد.

 

فراپه کارامل

 

بلانش فراپه (Blanc Frappe)

روش تهیه:
1. 14 گرم قهوه اسپرسو را داخل قهوه‌ جوش اسپرسو بريزيد و آن را دم کنيد. پس از دم کشيدن، قهوه را داخل ليواني بريزيد و چند قطعه يخ به آن بيافزاييد تا سرد شود؛
2. 40 گرم شکلات سفيد را روي حرارت بخار آبِ جوش قرار دهيد تا ذوب شود (روش بِن‌ماري)؛
3. 12 عدد يخ را داخل مخلوط‌کن بريزيد سپس قهوه را به آن بيافزاييد. 60 ميلي‌ليتر شير، شکلات سفيد (ذوب‌شده)، 1/4 قاشق چاي‌خوري دارچــين (پودرشــده) و 1/2 قاشق چاي‌خوري عصاره وانيل را به مواد بيافزاييد و مخلوط کنيد تا يخ کاملاً خرد شود و به‌شکل پوره در بيايد سپس بلانش فراپه را داخل ليوان سرو بريزيد. روي آن را با خامه (فُرم‌گرفته) تزيين کنيد. روي خامه، مقداري شکلات سفيد (رنده‌شده) و پودر دارچين بريزيد و سرو کنيد.

 

بلانش فراپه

 

آیس‌موکاچینو (Ice MochaCinno)

روش تهیه:
1. 14 گرم قهوه اسپرسو را داخل قهوه‌جوش اسپرسو بريزيد و آن را دم کنيد. پس از دم کشيدن، قهوه را داخل ليواني بريزيد و چند قطعه يخ به آن بيافزاييد تا سرد شود؛
2. 3 عدد يخ را داخل مخلوط‌کن بريزيد سپس قهوه را به آن بيافزاييد. 85 ميلي‌ليتر شير را به آن بيافزاييد و مخلوط کنيد تا يخ کاملاً خرد شود و به‌شکل پوره دربيايد سپس 2 قاشق سوپ‌خوري سس شکلات داخل ليوان سرو بريزيد و مخلوط قهوه را به آن بيافزاييد. آيس موکاچينو را با خامه (فرم‌گرفته) و سس شکلات تزيين و سرو کنيد.

 

آیس موکاچینو
 


 

 

نظرات

مطالب مرتبط

تلخ، اما پُر از خاصیت‌های شیرین

تحقیقات صورت‌گرفته روی شکلات نشان داد که مصرف شکلات می‌تواند به رگ‌ها و عروق قلب کمک کند و شکلات تلخ تا ۳۷ درصد احتمال خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

4 قدم اساسی برای مبارزه با سرماخوردگی

سرماخوردگي تقريباً شايع‌ترين بيماري بين دانش‌آموزان در ايام مدرسه است که به شکل‌هاي مختلف آن‌ها را درگير کرده و براي مدتي از درس و مدرسه باز مي‌دارد.

آشـــپزي با شـلغم؛ آمپول گياهـــي

شلغم به‌دليل داشتن ويتامين و خواص معدني‌ زياد، از صيفي‌جات مهم به‌شمار مي‌آيد و مصرف آن در زمستان به منظور تضمین سلامتی بسیار توصیه شده.

اگر از رژیم گیاه خواری تبعیت می‌کنید، حتماً بخوانید

اگر از یک رژیم گیاهخواری تبعیت می‌کنید باید بدانید که این رژیم نیز نقص‌هایی دارد که باعث می‌شود بدن از یک سری مواد مغذی محروم بماند.

پربازدید‌ترین‌ها