ویژگی‌های بهترین آموزشگاه آشپزی

ویژگی‌های بهترین آموزشگاه آشپزی

آشپزی شاید در نگاه اول، بخش جدانشدنی از کار خانم‌ها در خانه به نظر برسد، اما واقعیت امر این است که این کار هم مانند بسیاری از کارها، امری حرفه‌ای محسوب می‌شود که مستلزم توانایی و مهارت است. در گذشته، این مهارت کما بیش دست به دست در خانواده‌ها چرخیده و به نوعی فرهنگ غذای ایرانی به صورت اتوماتیک‌وار تا حد قابل توجهی خود را حفظ کرده است. اما برای افرادی که آشپزی را فراتر از یک کار و وظیفه خانگی می‌دیدند، این نوع یادگیری و مهارت نمی‌توانست آنها را اقناع کند. آنها دنیایی به مراتب متفاوت از بقیه در ذهن خود از آشپزی ترسیم کرده بودند. وقتی نام تحول در آشپزی به میان می‌آید، بی‌شک نام «رزا منتظمی» در ذهن چندین نسل گذشته نقش می‌بندد که با انتشار کتاب آشپزی که خود انقلابی نوین در عرصه آشپزی آن دوران تلقی می‌شد، دید افراد را نسبت به آشپزی متفاوت کرد. هرچند این تحول به صورت آکادمیک نبود و صرفا یک آموزش مکتوب در نظر گرفته می‌شد، اما به هر حال سکوی پرتابی بود برای رسیدن به آشپزی آکادمیک. 

                                                   

نخستین آموزشگاه آشپزی

آموزش آشپزی – نه به صورت آکادمیک، بلکه به صورت کتاب‌های آموزشی – تا سال 70 ادامه داشت تا اینکه نخستین آموزشگاه آشپزی و شیرینی‌ پزی در این سال در تهران تاسیس شد. از این رو، سال 70 را می‌توان نقطه عطف تحول آشپزی در ایران دانست. ساناز مینایی که از سنین نوجوانی وارد عرصه آشپزی شده بود و افتخار دریافت جایزه در سن 16 و 17 سالگی را از ژاپن و فرانسه در کارنامه خود ثبت کرده بود، نگاهی بسیار وسیع و حرفه‌ای به آشپزی داشت، با انتشار چندین جلد کتاب در زمینه‌های مختلف، رسالت فرهنگی خود را انجام داده بود. اما این فعالیت‌ها نتوانست آنطور که باید و شاید او را راضی کند؛ چرا که فضایی که او از آموزش آشپزی در ذهن خود ترسیم کرده بود، چشم‌انداز بسیار جذابی بود که به صرف انتشار کتاب و آموزش مکتوب نمی‌توانست محقق شود. از این رو، در سال 70 نخستین آموزشگاه تخصصی آشپزی و شیرینی پزی را در تهران دایر کرد. او پیش از این، اجرای برنامه‌های آموزش آشپزی را در صدا و سیما در کارنامه خود داشت و دغدغه‌های اصول آموزشی استاندارد باعث شد تا سال 69 نخستین استانداردهای آموزش آشپزی و شیرینی پزی را برای سازمان فنی و حرفه ای کشور تدوین کند. لذا، ساناز مینایی را می‌توان پرچم‌دار آموزش آکادمیک آشپزی در ایران عنوان کرد. 

 

سانازسانیا؛ از بهترین‌های آشپزی

اکنون آموزشگاه سانازسانیا – اگر نگوییم بهترین – جزء سه آموزشگاه برتر آشپزی است که با ارایه خدمات متمایز از جمله ورکشاپ بودن فضای آموزشی و آموزش بر اساس سیلابس‌های روز آکادمی‌های برتر دنیا، فضایی را طراحی کرده که هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر آشپزی و قنادی بتوانند به بهترین شکل ممکن، آموزش‌ها را دریافت کنند. علاوه بر این، ارایه مدرک آشپزی بین‌ المللی از دیگر ویژگی‌هایی است که سانازسانیا را متفاوت از بقیه آموزشگاه‌ها می‌کند. مدرک «گلدن شف» یا «سرآشپز طلایی» که در سال 91 ثبت اختراع شد، از جمله مدارک بین‌المللی و قابل ترجمه است که هنرجویان پس از گذراندن دوره کامل گلدن شف می‌توانند نسبت به آزمون این دوره اقدام کنند و این مدرک معتبر را از آموزشگاه سانازسانیا دریافت کنند. علاوه بر این، هنرجویان می‌توانند مدرک بین المللی آشپزی فنی حرفه ای نیز دریافت کنند؛ کافی است پس از گذراندن دوره در آزمون سازمان فنی و حرفه ای ثبت نام کنند و پس از کسب نمره قبولی این مدرک که قابل ترجمه است را دریافت کنند. از این رو، سانازسانیا را می‌توان بهترین آموزشگاه آشپزی بین المللی در تهران عنوان کرد که ارایه مدرک معتبر و بین المللی آشپزی یکی از ویژگی‌های طلایی آن است. 

 

معیارهای کلیدی در انتخاب آموزشگاه آشپزی

قطعا سابقه و قدمت آموزشگاه یکی از کلیدی‌ترین معیارها برای انتخاب خواهد بود. نمی‌توان آموزشگاهی که 10 سال سابقه فعالیت دارد را با آموزشگاهی که خیلی از حضور آن در این عرصه نمی‌گذرد، مقایسه کرد، چرا که ارایه خدمات باکیفیت باعث شده تا آن آموزشگاه 10 سال در این عرصه پرقدرت ادامه دهد. همانطور که پیش‌تر گفته شد، آموزشگاه آشپزی ساناز سانیا نخستین آموزشگاه تخصصی آشپزی و شیرینی پزی است که 32 سال از حضور آن در عرصه آموزش آکادمیک آشپزی می‌گذرد. به جرات می‌توان گفت مدیران و موسسان بسیاری از آموزشگاه‌هایی که امروز در این عرصه حضور دارند، دوره‌های خود را در آموزشگاه سانازسانیا گذراندند و این افتخاری است برای این آموزشگاه چرا که نشان از عملکرد قوی آموزشگاه سانازسانیا دارد. علاوه بر این‌ها، برای انتخاب یک آموزشگاه، می‌توانید با مراجعه حضوری به آموزشگاه و دیدن کارگاه‌های مجهز، راحت‌تر انتخاب خود را انجام دهید. به ویژه اگر کلاسی در آموزشگاه در حال برگزاری باشد، می‌توانید با بررسی نحوه تدریس استاد در کلاس، برخورد با هنرجویان و فضای کلی آموزشی، با خیالی آسوده آموزشگاه موردنظر خود را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. 

 

چرا بهترین آموزشگاه را باید انتخاب کرد

به طور کلی، دو دسته از افراد برای حضور در آموزشگاه آشپزی ثبت نام می‌کنند، یک دسته صرفا برای آموزش دیدن، از سر علاقه و با هدف اینکه تنوع غذایی خود را بالا ببرند و سطح کیفی آشپزی خود را برای خانواده بالا ببرند، در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند. از این رو، شاید برای این دسته حضور در بهترین آموزشگاه آشپزی خیلی اهمیت نداشته باشد. اما دسته دوم، نگاه متفاوت‌تری دارند و هدف‌شان صرفا آموزش چند غذای خاص نیست. این افراد با این رویکرد وارد این عرصه می‌شوند که خودشان بتوانند کسب و کاری راه اندازی کنند؛ خواه راه‌اندازی یک آموزشگاه باشد خواه یک کیترینگ یا سایر حرفه‌های این چنینی. به همین دلیل، برای این دسته از افراد، حضور در آموزشگاه با کیفیت عالی بسیار اهمیت دارد. اما به طور کلی، بهترین آموزشگاه‌های آشپزی صرفا غذا آموزش نمی‌دهند، بلکه مهارت‌ آشپزی را به شما آموزش می‌دهند. به عبارت دیگر، بهترین آموزشگاه آشپزی، ماهی به هنرجویان خود نمی‌دهد، بلکه به آنها ماهیگیری یاد می‌دهد. این موضوع در آموزشگاه آشپزی سانازسانیا با برگزاری دوره آشپز پایه مصداق پیدا می‌کند چرا که تمام تکنیک‌ها و نکاتی که یک شف حرفه ای باید به آن مسلط باشد را در این دوره مهارت پیدا می‌کند.

 

 

دوره‌ های آشپزی حرفه ای

ساناز سانیا به عنوان تنها برگزار کننده دوره گلدن شف در ایران، دوره‌هایی را تدوین کرده که منطبق بر استانداردهای جهانی آموزش آشپزی است. با شرکت در دوره گلدن شف، از خود یک شف حرفه ای و کاربلد می‌سازید. این دوره شامل آشپز پایه، آشپزی ایرانی، آشپزی ملل، سبزی آرایی و گارنیش، قناد پایه، شیرینی سنتی، شیرینی مدرن، شیرینی فرانسوی، دسرساز بین الملل، کیک سازی و دکور، نان و کافی شاپ است. 
تمام دوره های فوق علاوه بر آموزش حضوری و ورکشاپ، قرار است در قالب آموزش آشپزی آفلاین نیز به صورت ویدئو ضبط شده برای هنرجویانی که به دلایل مختلف امکان حضور در کلاس را ندارند، در بخش آموزش مجازی سایت بارگذاری شود. 



 

نظرات

مطالب مرتبط

چدنی لعاب‌دار یا چدنی معمولی؟!

قطعاً بسیاری از شما ظروف چدنی در آشپزخانه خود دارید، اما بهتر از آن‌ها، ظروف چدنی لعاب‌دار هستند چراکه نگهداری این ظروف خیلی بهتر و راحت‌تر است.

همه چیز در مورد نخودفرنگی

نخودفرنگي از جمله سبزيجاتي است که به صورت فصلي کشت ميشود و طرفداران بسياري نيز دارد پس بهتر است همه چیز را درباره آن بدانید.

آشپزی بدون ادویه بی‌ معنی است

به جهت اهمیت استفاده از ادویه‌ها در آشپزی و تنوع آن‌ها، بر آن شدیم تا در این مطلب تعدادی از ادویه‌های کاربردی را به شما معرفی کنیم.

اشتباهات رایج در آشپزی

آشپزی هم مانند هر رشته و هنر دیگری تکنیک‌های مختص به خود را دارد. گاهی اوقات با انجام یک اشتباه کوچک، نتیجه کار دور از انتظار می‌شود.

پربازدید‌ترین‌ها