کاپ کیک قهوه

افزودن به علاقه‌مندی‌ها
نفرات 2 نفر
آماده سازی 20 دقیقه
پخت 25 دقیقه
کاپ کیک قهوه لذیذ

مواد لازم

راهنما
شکلات تخته‌ای (درشت خردشده) 40 گ
شیر 1/2 پ
کره 1 پ
پودر کاکائو 1/4 پ
پودر قهوه 1/3 پ
آرد 1/2 پ
پودر قند 1/3 پ
شکر قهوه‌ای 1 پ
بادام (پودرشده) 1/4 پ
تخم مرغ 1 عدد
شکلات سکه‌ای (ذوب شده) 50 گ
خامه 1 پ
مغز پسته ب.م.ل

روش تهیه

1

شکلات را در تابه‌‌ای روی حرارت ملایم بریزید سپس شیر و نیمی از کره را به آن بیفزایید و هم بزنید. نیمی از پودر کاکائو و پودر قهوه را به آن اضافه کرده و همه مواد را هم بزنید تا شکلات کاملا ذوب شده و سس یکدستی به دست آید.

2

آرد، پودر قند، یک سوم از شکر قهوه‌ای و پودر بادام را در ظرفی بریزید و هم بزنید.

3

تخم‌مرغ را در ظرفی جداگانه بشکنید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملا پف کند سپس سس شکلات را به تخم‌مرغ اضافه کرده و با لیسک هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شده و مایه شکلاتی آماده شود.

4

بقیه کره، بقیه پودر کاکائو، نیمی از شکر قهوه‌ای باقی‌مانده و مقداری آب جوش را در ظرفی بریزید و هم بزنید تا سس کاکائویی آماده شود. 

5

کف و دیواره‌های فنجان‌های موردنظر را با قلم‌مو و روغن چرب کنید. از مایه شکلاتی آماده شده داخل فنجان‌ها بریزید. از سس کاکائویی روی آنها بریزید.

6

فنجان‌ها را در سینی فر قرار دهید سپس سینی را به مدت 20 تا 25 دقیقه در طبقه وسط فری که از 15 دقیقه قبل، روی حرارت 175 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید، قرار دهید تا کاپ‌کیک‌ها بپزند. 

7

در این فاصله، بقیه شکر قهوه‌ای را در تابه‌ای، روی حرارت تفت دهید تا ذوب شود سپس شکلات‌های سکه‌ای را به ان بیفزایید و هم بزنید تا شکلات ذوب شده و با شکر مخلوط شود. تابه را از روی حرارت بردارید، خامه را بیفزایید و هم بزنید تا سس آماده شود.

8

روی کاپ‌کیک‌ها را با خامه تزیین کرده، از سس شکلاتی آماده شده روی آنها بریزید سپس با مغز پسته تزیین کنید.

نکات آشپزی به روایت سانازسانیا

امتیاز و دیدگاه کاربران

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

پرسش و پاسخ

دوره‌های مرتبط

پرطرفدارترین دستورات غذایی