میزبانی و میهمانی در مشهد مقدس

میزبانی و میهمانی در مشهد مقدس

نخستین نمایشگاه اختصاصی برندهای برتر صنعت غذا با حضور افتخاری سانازسانیا برگزار شد.

دستپخت آشپزهاي مشهدي و خوراک‌هاي خوشمزه‌اي که در رستوران‌هاي مشهد مي‌توان نوش جان کرد را نبايد ناديده‌ بگيريم؛ غذاهايي مثل ماهيچه و شيشليک که نظيرش هيچ جاي دنيا پيدا نمي‌شود. همه اين‌ها بهانه‌اي شده است تا نخستين نمايشگاه اختصاصي برندهاي برتر صنعت غذا، شيريني و خوراکي‌ها به همت گروه ستاره‌ها و در شهر مشهد برگزار شود. هم‌زمان با اين نمايشگاه سمينارهاي تخصصي در اين حوزه هم برگزار و از دکتر ساناز مينايي براي حضور و سخنراني دعوت به عمل آمد. اگرچه ما خودمان در اين نمايشگاه ميهمان گروه برگزارکننده بوديم ولي در روزهاي برگزاري، ميزبان مشهدي‌هاي عزيزي بوديم که به غرفه ما سر زدند. در حاشيه نمايشگاه، هتل‌داران و رستوران‌داران مشهدي فرصت حضور سانازسانيا در اين شهر را غنيمت دانستند و استقبال گسترده‌اي از سوي صاحبان اين صنعت صورت گرفت تا از تخصص و تجربه دکتر مينايي براي بهبود منوها و آموزش نيروهاي انساني بهره گيرند. اين جلسات منجر به عقد قراردادهاي تازه‌اي شد که در آينده‌اي نزديک نويدبخش آغاز برگزاري دوره‌هاي گلدن‌شف و آموزش‌هاي هتلداري و رستوران‌داري در مشهد توسط موسسه سانازسانيا خواهد بود.

راه حلی برای جذب گردشگران

گردشگری غذا یکی از راه‌هایی است که قدرت کشورها را برای جذب مسافران بیشتر از سایر نقاط جهان افزایش می‌دهد. ایران هم با توجه به اینکه در این حوزه صاحب مکتب مادری است پتانسیل بسیاری برای جذب گردشگران علاقه‌مند به خوراک‌های متنوع دارد. برگزاری چنین نمایشگاه‌هايی می‌تواند فرصت مناسبی را برای رشد صنعت خوراک و ارتقای گردشگری غذایی ایران فراهم سازد. در نخستین نمایشگاه برندهای برتر صنعت غذا که در مشهد برگزار شد بهروز فروتن، خالق برند بهروز و دکتر ساناز مینایی، بنیانگذار سانازسانیا از میهمانان ویژه مراسم بودند.

در دومین روز نمایشگاه دکتر ساناز مینایی سمیناری را با موضوع فوت‌و‌فن‌های آشپزی سنتي و مدرن برگزار کردند که بیش از صد نفر از سرآشپزان و علاقه‌مندان این حوزه در این برنامه حضور داشتند و دکتر مینایی به ارائه درس‌هایی در این زمینه پرداختند.

فرصتی برای اتفاق‌های تازه

همواره یکی از دغدغه‌های دکتر ساناز مینایی کارآفرینی در حوزه خوراک بوده و هست. در همین راستا حضور در نمایشگاه، فرصتی را فراهم کرد تا دست‌اندرکاران صنعت غذا در مشهد جلساتی را در راستای برقراری همکاری‌های تجاری با دکتر مینایی برگزار کنند. جلساتی که می‌توانند در آینده‌ای نه‌چندان دور منجر به برقراری همکاری‌های تجاری و آغاز فعالیت سانازسانیا در شهر مشهد شود.

بازدیدها و ملاقات‌ها

در روزهای حضور در مشهد دکتر مینایی به دعوت دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه و صاحبان صنایع غذایی و گردشگری مشهد بازدیدهای بسیاری از هتل‌های مشهد، رستوران‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و پروژه‌های در حال احداث داشتند. همچنین سرآشپزان هتل‌ها و رستوران‌ها به دیدار ایشان آمدند و جلسه‌ای را برای دریافت مشاوره برگزار کردند.

اشک‌ها و لبخندها

از جذاب‌ترین حاشیه‌های این نمایشگاه دیدار با خوانندگان مشهدی ماهنامه بود که در غرفه سانازسانیا فرصت ملاقات و آشنایی حضوری با بسیاری از این عزیزان فراهم شد. کسانی که سال‌ها ما را دنبال کرده بودند و حالا می‌توانستیم از نزدیک با آنها آشنا شویم. حضور دکتر مینایی طرفداران بسیاری را به نمایشگاه کشانده بود و روزهای برگزاری نمایشگاه با عکس‌های یادگاری و گاهی اشک‌های شوق گذشت.

جشنی برای امضا

یکی از اتفاقات خوب در مشهد برگزاری جشن امضای کتاب‌های دایره‌المعارف دکتر مینایی بود که با کوشش شهر کتاب مشهد برگزار شد. در این مراسم دکتر مینایی ضمن سخنرانی درباره تاریخچه کتاب‌های آشپزی در ایران و نیز سوابق نویسندگی خودشان کتاب‌های طرفداران را امضا کردند.

 

نظرات

مطالب مرتبط

خاک سرخ با ساناز مینایی

بسیاری از غذاهایی که ما امروزه از آن‌ها به‌عنوان غذای هندی، لبنانی و یا عربی یاد می‌کنیم، خاستگاهشان ایران بوده.

حضور سانازسانیا در خیریه دهش پور

برگزای دوره‌های آموزش کافی شاپ در موسسه دهش پور

حضور ساناز مینایی در تداکس تهران

ساناز مینایی در تداکس تهران از مکتب مادری گفت.

پربازدید‌ترین‌ها