تندیس مدیر شایسته ملی به ساناز مینایی

تندیس مدیر شایسته ملی به ساناز مینایی

همايش «مديران شايسته ملي»  با حضور مسئولان و جمعي از مديران کارآمد و موفق کشور در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد. بنيان چهره‌هاي ماندگار و انجمن متخصصين ايران از برگزارکنندگان اين همايش بودند. در اين همايش از مديراني که توانسته‌اند در شرايط اقتصاد مقاومتي کشور مجموعه‌هاي خود را حفظ و ارتقا بخشند قدرداني شد و لوح مدير شايسته ملي اعطا گرديد.

دکتر «ساناز مينايي» در اين همايش به‌عنوان مدير شايسته ملي و چهره ماندگار در حوزه آموزش آشپزي شناخته شد. مينايي از معدود بانوان مدير کشور است که در وضعيت سخت تحريم مجموعه خود را ارتقاء و توسعه داده است با اينکه در اين مدت تعديل نيرو هم نداشته است. مهندس «سهيلا جلودارزاده» معاون اسبق وزير صنعت معدن تجارت در اين همايش اظهار کرد: هم‌اکنون در وضعيت پسابرجام نياز داريم تا مديران توانمند و شايسته در عرصه حضور بيابند و بيش از پيش در اداره کشور دولت را ياري کنند.

ساناز مينايي در گفتگو با «پيتر کنيون» خبرنگار آمريکايي گفت:

روی موج پیشرفت هستیم. تاریخ نشان داده که آشپزی ایرانی و البته محصولات خوراکی مانند پسته و زعفران همواره مورد توجه ممالک اروپایی و آمریکایی بوده است. به‌همین منظور «پیتر کنیون» خبرنگار آمریکایی پا را فراتر گذاشته و به دنبال آینده و کشف آن به سراغ دکتر ساناز مینایی آمده است.

مينايي در پاسخ به اين سوال که هم‌اکنون در شرايط پسا تحريم چه برنامه‌هايي براي توسعه داريد پاسخ داد: روي موج پيشرفت سوار خواهيم شد تا برنده باشيم. اميدوارم تمام موانع برداشته شود. مي‌توان در خصوص مقوله آشپزي رابطه تجاري خوبي با فرانسه، انگليس و آمريکا داشت چرا که در زمينه خوراکي‌ها قوي هستند. من فرهنگ غذاي ايراني را احيا مي‌کنم و دوباره ثابت خواهم کرد که ايران در آداب پذيرايي داراي ارزش و تمدن کهن است.

کارد و چنگال را ما به دنيا نشان داديم و از آن ماست. در ايران مودبانه‌ترين نوع سرو و پذيرايي را داريم که متاسفانه بعد از حمله اعراب ‌و مغول‌ها دستخوش تغييرات شد.

وي در پايان به معرفي 27 عنوان کتاب تاليف شده و 15 عنوان دايره‌المعارف آشپزي پرداخت.

ساناز مينايي در گفتگو با ‌«اليزابتا رزاپينا» خبرنگار ايتاليايي عنوان کرد:

ایران طلایه‌دار هنر آشپزی دنیاست. ایران مهد تمدن و صاحب دستورهای غذایی فراوان است و کشورهایی که آدابی برای تهیه خوراک دارند، دارای تمدن هستند. اینها جملاتی هستند که دکتر ساناز مینا‌یی در پاسخ به سوالات خبرنگار ایتالیایی «الیزابتا رزاپینا» عنوان کرد.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا آشپزي را از سرآشپزهاي معروف ياد گرفتيد؟ گفت: من آشپزي را از مادرم آموختم و در ابتدا از کتاب آشپزي که در آن زمان موجود بود. بعد از سه سال توانستم آموزشگاه تاسيس کنم و در توکيو و فرانسه جوايزي را کسب کنم. حتي در ايتاليا هم توانستم جايزه سيسيل را دريافت کنم.‌

ساناز مينايي اظهار کرد: هم‌اکنون ايران، چين و روم باستان را مي‌‌توان مهد فرهنگ آشپزي و آداب پذيرايي در دنيا دانست، اما من به جرات عنوان مي‌کنم که ايران پرچم‌دار و طلايه‌دار اين تمدن است. شايد باورتان نشود اما پيتزا اول براي ايراني‌ها بوده است بعد رومي‌ ها آن را به نام خود ثبت کردند.

بدين ترتيب که سربازان داريوش خمير را روي سپر مي‌ کشيدند و با پنير و خرما سرو مي‌‌کردند.

«اليزابتا رزاپينا» در پايان از سطح علمي‌ و اجتماعي هنرجوهاي آشپزي و مربيان سوال کرد. مينايي در پاسخ گفت: خوشبختانه در ايران آشپزي مقوله‌اي پيش‌پا افتاده نيست. در آموزشگاه ما افرادي براي يادگيري ثبت نام مي‌کنند که گاه تحصيلات دانشگاهي دارند.

هم‌اکنون مربياني در اين مجموعه فعاليت مي‌کنند که تحصيلات عالي دارند و مراحل تکميلي آشپزي را شخصاً به آن‌ها ياد داده‌ام.

نظرات

مطالب مرتبط

میزبانی و میهمانی در مشهد مقدس

نخستین نمایشگاه اختصاصی برندهای برتر صنعت غذا با حضور افتخاری سانازسانیا

خاک سرخ با ساناز مینایی

بسیاری از غذاهایی که ما امروزه از آن‌ها به‌عنوان غذای هندی، لبنانی و یا عربی یاد می‌کنیم، خاستگاهشان ایران بوده.

حضور سانازسانیا در خیریه دهش پور

برگزای دوره‌های آموزش کافی شاپ در موسسه دهش پور

پربازدید‌ترین‌ها