خوراک به و انار

افزودن به علاقه‌مندی‌ها
نفرات 4 نفر
آماده سازی 20 دقیقه
پخت 180 دقیقه
روش پخت خوراک به و انار

مواد لازم

راهنما
قیسی 100 گ
آلو 150 گ
پیاز (خلالی خردشده) 1 عدد
روغن مایع (مخصوص سرخ کردن) ب.م.ل
گوشت ماهیچه یا سردست (مکعبی خردشده) 1200 گ
زردچوبه (پودرشده) 1 ق.چ
سیب‌زمینی (خردشده) 2 عدد
بِه (خردشده) 2 عدد
آب انار 1 پ
تخم‌ گشنیز (پودرشده) 1/2 ق.چ
نمک و دانه فلفل سیاه (كوبيده‌شده) ب.م.ل
دانه انار 1 پ

روش تهیه

1

قیسی و آلو را به‌مدت یک ساعت در ظروف جداگانه در مقداری آب خیس کرده، سپس هنگام پخت، هرکدام را جداگانه در آبکش بریزید (آبِ آلو را نگه‌دارید).

2

پیاز را در قابلمه‌ای حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود. گوشت را به قابلمه اضافه کرده و تفت دهید تا تغییررنگ دهد و آبِ آن کاملاً کشیده شود، سپس نیمی از زردچوبه را به آن اضافه کنید و تفت دهید.

3

مقداری آب به قابلمه حاوی گوشت بیافزایید، حرارت را زیاد کرده تا جوش بیاید، سپس حرارت را ملایم کنید تا گوشت به‌مدت 3 ساعت بپزد.

4

در یک ساعت آخر پختِ گوشت، سیب‌زمینی، بِه، آب انار، بقیه زردچوبه، قیسی، تخم گشنیز، آلو و آبِ آن، مقداری نمک و فلفل سیاه را به خوراک بیافزایید، درِ قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا خوراک بپزد و کاملاً جا بیافتد.

5

در 20 دقیقه آخر پخت، دانه‌های انار را به قابلمه افزوده تا خوراک کاملاً جا بیافتد. پس از پخت، خوراک بِه و انار را در ظرف مورد نظر ریخته و همراه نان یا چلو سرو کنید.

نکات آشپزی به روایت سانازسانیا

امتیاز و دیدگاه کاربران

سلام وقتتون بخیر خدا قوت و سپاس بابت دستورات عالی و بی‌نقص تون ای کاش دستورات رایگان رو بیشتر بزارید برای افرادی که عاشق آشپزی و شیرینی پزی هستن ولی امکان شرکت در کلاس ها رو ندارند باز هم از خانم ساناز مینایی تشکر میکنم بابت سخاوتشون

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

پرسش و پاسخ

دوره‌های مرتبط

پرطرفدارترین دستورات غذایی